In de Mitra Rialto-filialen wordt 10-30% van de aankopen contant afgerekend. Daarom zijn filialen van Albert van Bezooijen inmiddels allemaal voorzien van een Brink's Complete, de slimme kluis van Brink's. Dit is voor hem dé manier om op een veilige en kostenefficiënte manier om te gaan met de cash. Het verwerken van cash kost medewerkers nu weinig tijd meer. Grote biljetten gaan direct Brink's Complete in. De omzet staat de dag erna op de rekening. Daarnaast zijn ook extra kosten voor bijvoorbeeld sealbags verleden tijd, want Brink's zorgt voor het waardetransport als de slimme kluis vol raakt. En in de drukke feestdagen komt Brink's gewoon vaker langs. Albert van Bezooijen heeft 12 Mitra Rialto filialen in Midden Nederland onder zijn hoede. In al zijn vestigingen maakt hij gebruik van Brink's Complete, de slimme kluis van Brink's. Deze oplossing zorgt ervoor dat hij en zijn medewerkers minder tijd kwijt zijn aan het verwerken van het contante geld in een vestiging.

Veilig gevoel door weinig geld in kas
“Elk filiaal is anders, in sommige winkels hebben we genoeg aan slechts 200 euro kasgeld.”, zegt Albert van Bezooijen. Elk filiaal roomt alle biljetten vanaf 20 euro direct af in de slimme kluis. “Biljetten van 5 en 10 euro houden we in kas als wisselgeld. Sommige winkels liggen in een studentenwijk en verhuren veel statafels. Daar wordt het gebruikt voor terugbetalen van borg.”

“Door het geld af te romen en te storten in Brink's Complete, hebben we niet meer cash in de winkel dan strikt noodzakelijk is. Dat geeft mijn medewerkers een veilig gevoel. Daarnaast staat het geld dezelfde dag nog op de rekening, wat weer goed is voor de liquiditeit.”, legt hij uit.

‘Continu afromen is makkelijk en geeft medewerkers een veilig gevoel’

Veilig, efficiënt en gemakkelijk
Van Bezooijen is fan en raadt ook andere ondernemers aan om de slimme kluis te gebruiken. “Zeker ondernemers met personeel. Omdat het geld direct wordt geteld, heb je minder snel discussies over kasverschillen. En het scheelt tijd. Kas opmaken, geld tellen, in sealbags stoppen en wegbrengen. Dat hoeft met de slimme kluis allemaal niet meer.” Vanaf de start van Brink's Complete is van Bezooijen afnemer van de kluis. Hij vindt de processen er erg op vooruit gegaan en is blij dat Brink's goed heeft geluisterd naar feedback van hem en zijn collega’s.

Brink's plaatste de 500e slimme kluis in zijn zaak. Hij kreeg er vorig jaar twee filialen bij. Brink's Complete stond al in de andere 10 filialen. “Het product en de dienst zijn volwassen geworden na de pilot in het begin. Daarom kozen we meteen weer voor een Brink's Complete in onze nieuwe filialen.”, zegt hij.

Kritisch op de kosten
Brink's Complete veranderde de manier waarop medewerkers met contant geld omgaan. “Daarnaast ben ik kritisch op de kosten voor het betalingsverkeer. Brink's Complete kost geld, maar je krijgt daar ook veel voor terug. Voor die paar tientjes extra word je ontzorgd, heb je altijd actueel inzicht en staat het geld meteen op je rekening. Daarnaast heb je ook geen kosten meer voor sealbags en zijn de kosten voor kasgeld veel lager.”, aldus Van Bezooijen.

"Voor die paar tientjes extra word je ontzorgd, heb je altijd actueel inzicht en staat het geld meteen op je rekening"

Extra transport
Zodra de kluis bijna ‘vol’ is, ontvangt Brink's van de slimme kluis een signaal en wordt een waardetransport ingepland. “Het aantal contante betalingen varieert van 10% – 30% per filiaal. Onze omzet in de kerstperiode kent echter een enorme piek. Dan is het cruciaal dat de dienstverlening rondom de waardetransporten goed wordt afgestemd op de wensen en behoeften van de ondernemer. Gelukkig is dat goed geregeld en wordt in drukke periodes extra transport ingepland.”

Deze ondernemers kozen voor Brink's Complete

Van bloemenkiosk tot restaurant en van kledingwinkel tot meubelzaak, veel ondernemers kozen al voor het gemak en de veiligheid van Brink's Complete. Lees hun ervaring hieronder.