Je staat er niet altijd bij stil, maar het verwerken van cash betalingen is een tijdrovende bezigheid. Zeker wanneer je nog zelf afstort bij de sealbagautomaat of nachtkluis. Enig idee hoeveel tijd je hieraan kwijt bent? Het kan gelukkig anders. Met RetailBox hoef je de deur niet meer uit. Je stort gewoon af in je eigen kluisje in de backoffice. Deze slimme oplossing van Brink’s kan je wel een paar uur per week opleveren.

Voor veel ondernemers is cash noodzakelijk, maar erg bewerkelijk. Geld tellen, nog eens tellen, opbergen in de kluis, gereed maken voor de sealbag, naar de bank of automaat gaan, terugreizen. Aan het begin en eind van de dag met z’n tweeën de kluis openen. Het hoort er allemaal bij.

Een extra ergernis is dat het afstorten er niet makkelijker op geworden is. Soms moet je een paar kilometer reizen om af te storten. Iedere verplaatsing is ongewenst en brengt veiligheidsrisico’s met zich mee. Er kan een storing zijn, het apparaat is vol, of je komt daar aan rond piekuren… daar gaat je kostbare tijd. Bovendien zijn de bankkosten ook nog toegenomen.

Zo werkt RetailBox

Dankzij dit kluisje in de backoffice/kantoor kun je gewoon afstorten in je eigen zaak. Je maakt de sealbag gereed en meldt de storting aan op de Brink’s portal. Je stopt de sealbag in je eigen RetailBox en klaar is Kees. Brink’s komt de inhoud ophalen zonder dat je een transport hoeft te plannen. Ondertussen is je omzet veilig en verzekerd. Het geld wordt de eerste werkdag na aanmelding op de portal op je rekening bijgeschreven. Zelfs als de kluis nog niet is geleegd.

Dat scheelt uren

Accountmanager Richard Elders merkt dat ondernemers zich vaak wél bewust zijn van veiligheid en het voorkomen van kasverschillen, maar veel minder van de factor tijd. Elders: ‘Voor de veiligheid worden er vaak twee medewerkers op uit gestuurd om cash af te storten. Stel dat twee medewerkers 30 minuten weg zijn, wat kost dat eigenlijk? Het zal per branche en situatie verschillend zijn. Maar voor elke retailer is het een interessante rekensom, wat het oplevert als cash afstorten bij een bank of automaat niet meer nodig is. Ook geldtransport hoeft met RetailBox niet meer ingepland te worden, want wij monitoren de inhoud van de kluis.

Ik denk dat het al gauw een paar uur per week oplevert. Dus voor retailers die nu nog geen gebruik maken van geldtransport valt er veel te winnen. Eigenlijk is naar de bank gaan niet meer nodig. Als ik ondernemers uitleg dat ze nu op elk moment kunnen afstorten in hun eigen zaak. Dat het niet duurder is. En een stuk minder bewerkelijk. Tja, dan begint het wel te dagen dat dit echt een ideale oplossing is.’

Kies wat past bij jou

Dan zijn er natuurlijk Brink’s klanten die al gebruikmaken van geldtransport. Is het voor hen dan verstandig om over te stappen op RetailBox? Elders: ‘Dat hangt samen met het aantal stortingen per maand. Maak je nu bijvoorbeeld driemaal per maand gebruik van geldtransport, dan kan RetailBox zeker een interessante vervanger zijn. Je kunt per sealbag maximaal € 5.000 storten. Wij rekenen het graag voor je uit. Want er is altijd een passende oplossing die je kan ontzorgen, of je nu veel of weinig cash omzet hebt, en wat voor ondernemer je ook bent, van de slager op de hoek tot een grote winkelketen.’