Er zijn allerlei oplossingen die het afstorten van cash veilig en makkelijk maken. Zo’n 6.500 klanten van Brink’s ervaren dat al, want steeds meer retailers stappen over naar één van deze oplossingen. Miranda Janssen is implementatiemanager en zij zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt.
Miranda begeleidt de implementatie van betaaloplossingen bij retailers op locatie. Haar taak zit erop als alles werkt. ‘Het reguliere geldtransport, waarbij onze transporteurs op vaste tijden geld ophalen, maakt in hoog tempo plaats voor slimmere oplossingen. Zoals de RetailBox, dat is een afstortkluis voor sealbags in je eigen zaak. Of Paystation, onze gesloten-kassa-oplossing. En dan zijn er nog de slimme kluizen, waarbij je zelf geen geld meer hoeft te tellen. Dit bespaart veel tijd voor retailers, want je hoeft nooit meer zelf transport in te plannen. Dat gebeurt volledig automatisch en alleen wanneer het nodig is. Dynamisch rijden noemen we dat.’
Ontzorging
Retailers die een veilige en makkelijke oplossing zoeken voor cash, komen eerst in contact met een van de salesmensen. Ze doorlopen samen het hele traject, van de oriëntatiefase tot de keuze voor een betaaloplossing en het afsluiten van het contract. Wanneer er een passende betaaloplossing is gevonden, neemt Miranda het stokje over.
Miranda: ‘Ik bel de klant met het blije bericht: wat leuk dat we samen aan de slag gaan. In het begin zien ze er soms nog een beetje tegenop om op een ander systeem over te gaan. Maar ik begeleid hen persoonlijk en ontzorg op elk terrein. Ik neem ze mee in de kennis, techniek, instructiematerialen, IT, hoe je een storing oplost, kortom alles. Je wordt als retailer echt niet aan je lot overgelaten.’
‘Ik ga pas weg als alles werkt.’
Voor grote retailers zetten we een pilot op, gevolgd door een evaluatie en de gewenste aanpassingen. Daarop volgt een nieuw prototype, dat ook weer getoetst wordt. Ik begeleid ook de dag waarop de betaaloplossing geïnstalleerd wordt. De medewerkers krijgen dan een training en ik ga pas naar huis als iedereen het snapt en alles naar behoren werkt. De dagen daarna sta ik telefonisch paraat voor eventuele vragen. En de ervaring leert, dat ze het daarna zelf kunnen. Zo nodig met ondersteuning van de Customer Service.’