Traditiegetrouw bezoeken we met Pasen de tuincentra, bouwmarkten en meubelboulevards. Maar ook supermarkten en restaurants pieken dezer dagen. En de grote steden verwelkomen extra toeristen. Wat kan je alvast voorbereiden?
1. Het weer als prognose
Waar de topdrukte zich afspeelt hangt voor een groot deel af van het weer. Bij zonnig weer trekken mensen naar strand, pretpark en terrasje. Bij minder goed weer wordt er meer geshopt. Zo kun je een aardige prognose maken van de drukte. Het zou namelijk zomaar kunnen dat de verwachte topdrukte uitblijft als het erg mooi weer wordt. Of andersom.
2. Meer verkoopmogelijkheden
Zorg voor een combinatie van online en fysieke verkoop. Dat geeft je klanten keuze en helpt de drukte te spreiden. Je kunt opties bieden zoals click & collect, winkelen op afspraak of gratis verzending. Veel van deze maatregelen zijn in coronatijd ontstaan, maar bevallen zo goed dat winkeliers ze blijvend aanbieden.
3. Voldoende wisselgeld
Op dit soort dagen gaat er ook meer geld om in je zaak. Dat betekent extra aandacht voor cashbetalingen en de verwerking daarvan. Bestel tijdig en meer dan voldoende wisselgeld. Voor Brink’s klanten kan dit via de klantportal. Bestel voor 15:00 uur en je bestelling wordt binnen 3 werkdagen met eerstvolgend transport meegeleverd.
4. Houd de kassalade op orde
Besteed extra aandacht aan orde in de kassa’s. Tijdig afromen en alles netjes houden helpt de kassa-medewerker het hoofd koel te houden. Dat scheelt niet alleen stress, maar ook fouten. Zorg dat er altijd iemand beschikbaar is die het geld in de kluis kan stoppen. Ideaal is als je cash kunt afstorten in een kluis in je eigen zaak, want dat kan door iedereen op elk gewenst moment. Bekijk hier alvast de mogelijkheden: https://brinks.nl/het-nieuwe-storten/.
5. Versnel de betaaltransactie
Klanten zijn altijd op zoek naar een positieve winkelbeleving. De snelheid van de betaaltransactie is daarin één aspect. Met een combinatie van self-checkouts en bemande kassa’s kun je rijen en ergernis voorkomen. Op piekdagen is het geen overbodige luxe om een extra kracht in te zetten die ervoor zorgt dat het klantverkeer bij de kassa’s goed doorstroomt. Loopt het aantal wachtenden ondanks alles toch op, probeer dan te blijven glimlachen. Dan doet je klant dat vast ook.
Brink’s wenst je een vrolijk en veilig Pasen!