‘Ik had deze oplossing jaren eerder willen hebben’
De aanleiding
Yuri Dimitruk is Head of Security and Loss Prevention bij A.S. Watson. Hij zocht naar een veilige oplossing voor de hoog-risico-filialen. Yuri: ‘We werkten al met Brink’s geldtransport toen Paystation ter sprake kwam. Het gaat ons vooral om de veiligheid. Paystation is één van de laatste redmiddelen voor de hoog-risico-filialen, anders dan een permanente beveiliger bij de deur.‘
De oplossing
Yuri: ‘Er is behoefte om dit jaar nog tientallen Paystations te plaatsen. Want de ervaringen vanuit de filialen zijn positief. Het geeft in ieder geval een veilig gevoel bij het personeel. Want je moet wel oliedom zijn om een winkel met een Paystation te overvallen.’
Carina beaamt dat: ‘Wij kunnen niet meer bij het geld komen, dat staat ook bij de ingang aangegeven en op de machine zelf. Dus reken maar dat ze weten dat hier niks meer te halen valt. Daar komt bij dat interne fraude ook niet meer mogelijk is.’
Yuri Dimitruk
De hobbels
De integratie van Paystation met de portal is er nog niet. Ook is er nog geen integratie geschreven met de kassasoftware van A.S. Watson. Dus moeten een paar handelingen nog handmatig gebeuren, zoals het aankoopbedrag invoeren en het administratief verwerken van de omzet. Ook moet het wisselgeld worden bijgevuld in de machine.
Yuri: ‘We willen er uiteindelijk naartoe dat Brink’s ook het wisselgeldtraject helemaal regelt. Zodat winkeliers geen omkijken meer hebben naar cash. Over deze totale ontzorging zijn we in gesprek met Brink’s.’
Het resultaat
Carina: ‘Onze klanten reageren positief. Ze moeten wel even wennen. Maar het is allemaal heel eenvoudig in gebruik. Als iedereen straks aan Paystation gewend is, verwacht ik dat het sneller gaat dan bij een gewone kassa. Dan hebben we meer tijd om aan onze klanten te besteden.
Carina
Ik verwacht dat veel andere winkeliers ook een Paystation willen. Het is veilig, efficiënt, hygiënisch, je kan geen fouten meer maken, het klopt altijd, het is gewoon een hele zorg minder. Brink’s krijgt automatisch een seintje wanneer Paystation geleegd moet worden. Ik hoef geen geld uit de kassa’s meer te tellen. Voorheen moesten we 's avonds nog 10 minuten wachten voordat de kluis openging om je geld op te bergen. Nu staan we een minuut na sluitingstijd buiten! Dus kort samengevat, ik had dit apparaat graag jaren eerder willen hebben.’