Skip to Content

Bestseller kiest voor afstorten in eigen zaak

‘Geld naar de bank brengen is niet meer van deze tijd.’

Zeventien kledingwinkels van Bestseller deden vanaf 2021 ervaring op met de RetailBox. In dit kluisje van Brink's kun je in de back-office je sealbags afstorten. De winkeliers zijn positief en blij dat ze niet meer met cash naar de bank hoeven. Inmiddels zijn we uitgerold naar meer dan 100 locaties.

 

Bestseller is een familiebedrijf met diverse kledingmerken, zoals Vero Moda, Only, Jack & Jones, Vila, Pieces en Name It. In Nederland telt de organisatie 137 winkels. Daarnaast zijn er drie outletzaken en omnichannel activiteiten, zoals voor Zalando.

Shireen Bosma is shop controller bij Bestseller. Ze controleert de administratie en processen van alle winkels. Ook het voorkomen van fraude hoort daarbij. Shireen heeft zelf jarenlang in de winkels gestaan. Over het afstorten zegt ze: ‘Ik vond geld naar de bank brengen altijd al een onprettig klusje. Het is eigenlijk niet meer van deze tijd.’

Veiligheid is het belangrijkste

‘Voordat RetailBox zich aandiende, gingen de meeste winkeliers nog zelf naar de geldautomaat om af te storten. Tenzij dat niet goed mogelijk was, of er was teveel geld aanwezig, dan schakelden we Brink’s in voor het geldtransport. Afstorten gebeurt vaak buiten openingstijd. Bij voorkeur met z’n tweeën. Maar het komt ook voor dat iemand er een paar kilometer voor moet rijden. We willen dit al veel langer veiliger organiseren. De veiligheid van ons personeel staat voorop. En daar draagt deze kluis zeker aan bij.’

Voorheen storten we zelf af. Soms wisselden we van afstortlocatie vanwege veiligheid. Het is fijn dat we er geen omkijken naar hebben.

Shireen Bosma

Voordelen van RetailBox

‘Op de werkvloer en bij de finance afdeling zijn ze heel positief over de RetailBox. Het grote verschil is dat winkeliers met de RetailBox in hun eigen zaak veilig kunnen afstorten, op een moment naar keuze. Vervolgens kan er niemand meer bij het geld, dat bovendien verzekerd is en de volgende werkdag op de rekening staat.’

Niemand kan meer bij het geld zodra het in de retailbox zit. Wij ook niet.

Shireen Bosma

De meest betaalbare oplossing

‘Sommige winkeliers moeten eraan wennen dat ze geld ‘in huis’ hebben. Dat is puur een gevoel, want het is immers al afgestort in een chemisch verankerde kluis. Niemand kan er meer bij en Brink's komt het vanzelf leeghalen wanneer dat nodig is. Er komen ook nog stickers op de winkelruit en de kluis, om aan te geven dat die niet geopend kan worden.

Interesse in de RetailBox? Stuur een mailtje naar retail.nl@brinks.com