'Onze betaalstromen zijn klaar voor de toekomst.'
Op een prachtige historische plek opende in april 2019 het Black Label Hotel Valkenburg. Een klasse met een ruig randje viersterrenhotel. Als tevreden klant van Brink's zegt operationeel manager Tim Gilissen klaar te zijn voor de toekomst en zich niet druk te hoeven maken over de betaalstromen binnen zijn bedrijf.
‘Brink's kan mij alles bieden wat onze hotels nodig hebben: een kluis, het ophalen van de sealbag, voldoende wisselgeld, pinterminals. Doordat zowel card- als cashtransacties bij Brink's zijn ondergebracht, hebben we maar één contract. Dat scheelt weer administratie. Die is bij ons al ingewikkeld genoeg, met drie werkshifts per dag.’
Gilissen beheert nog twee andere hotels in Zuid-Limburg: het luxueuze Kasteel de Hoogenweerth in Maastricht en het historische Berghotel Vue in Berg en Terblijt (3*). Op al deze locaties verzorgt Brink's de verwerking van de betalingen.
Zo’n 40 procent van de hotelgasten komt uit het buitenland. Voor contant geld is er Brink's Complete, voor pin en creditcard Brink's Cards. Gilissen vindt het zeer belangrijk dat alles correct, soepel en snel verloopt. ‘Dat is praktisch voor de klant, maar ook voor ons. We moeten alle soorten betalingen kunnen accepteren. In het terrasseizoen is dat meer contant, maar buiten pinnen moet ook mogelijk zijn. Een bekend fenomeen is ook dat toeristen en hotelgasten even geld komen ‘wisselen’. Ze betalen een kopje koffie met vijftig euro, zodat ze daarna op stap kunnen met kleingeld. Qua wisselgeld moeten we daarom ook goed voorzien zijn.’
Tim Gilissen, Operationeel Manager
Black Label Hotel
Niet voor niets koos Black Label voor Brink's. Het bedrijf heeft te maken met een structureel tekort aan personeel. Dat ligt aan de provincie: mensen trekken er weg of willen er niet naartoe verhuizen. Het is daarom extra belangrijk om te focussen op systemen die de procesvoering vergemakkelijken. Gilissen: ‘We werken zoveel mogelijk met systemen die alle uitgaven van onze gasten op één eindfactuur samenbrengen. Wel zo praktisch.’
De service richting klant staat voorop. Maar ook voor zijn personeel wil Gilissen de verwerking van het geld goed en veilig geregeld hebben. ‘Het moet ook veilig zijn voor het team. Daarnaast vind ik het belangrijk dat het geld snel op de rekening staat en dat eventuele storingen of problemen snel worden opgepakt.
De ambitie was- eerder - om uit te breiden. En wat Black Label Hotels betreft blijft het niet bij Limburg. Gilissen: ‘Ook in de uitbreidingsplannen is Brink's een meedenkend gesprekspartner. Het is goed om je regelmatig te laten informeren hoe je als onderneming het beste voorbereid bent op de toekomst. Een goed gestroomlijnde backoffice zie ik als voorwaarde om te kunnen groeien. We hebben het vertrouwen dat dit bij Brink's in goede handen is en het ontzorgt ons enorm.‘
Bekijk deze pagina voor meer informatie.