Evelien Haverkamp, Manager OTC: 'Met goede opleidingen en inwerkprogramma’s kunnen we onze klanten topkwaliteit blijven bieden.'
Evelien Haverkamp is nu Manager OTC bij Brink’s. Haar carrière begon als kassière bij de Albert Heijn. “Meer dan 40 jaar geleden nam ik voor het eerst plaats achter de kassa van een plaatselijke AH-vestiging. Daarna heb ik me opgewerkt tot Hoofdkassière, Afdelingschef vers, Afdelingschef houdbaar en tot slot Unitchef op de telcentrale. Toen de telcentrales van de supermarktketen werden overgenomen door Geldnet ben ik gewoon meeverhuisd. Ik hoor een beetje bij het meubilair”, zegt Evelien lachend.
Evelien over de begintijd: “Het is verleidelijk om alleen de leuke dingen van vroeger te herinneren. Het was natuurlijk ook wel een mooie tijd waarin de basis is gelegd voor het huidige Brink’s. Aan de andere kant was niet alles rozengeur en maneschijn natuurlijk. Ik weet nog heel goed dat we in het begin alles met de hand moesten invullen en via de post moesten versturen. Toen we begin jaren tachtig de eerste enorme computers met MS-Dos kregen waren we dolblij. Alleen duurde het opstarten minstens een half uur en we hadden stapels floppydiscs nodig om te kunnen werken. Daar verlang ik niet naar terug.”
“Vandaag de dag beschikken we over de allernieuwste hard- en software. Collega’s door het hele land communiceren moeiteloos dag en nacht met elkaar middels applicaties en interfaces. De informatievoorziening is razendsnel en up-to-date. Door verregaande automatisering zijn werkzaamheden sneller en inzichtelijker geworden”, legt Evelien uit.
“Het is duidelijk dat er veel is veranderd in de wereld van waardetransport. Dat geldt zeker voor Brink’s. Vroeger werd je aangenomen voor transport of voor ATM. Na verloop van tijd werden afdelingen samengevoegd. En van driemans naar SBT, naar CIT eenmans.”
Evelien ziet een verschuiving in dienstverlening: “Ik ben heel positief en enthousiast over de markt en technische ontwikkelingen. Maar dat vergt wel een organisatie die over de hele linie op orde is. En dan heb ik het ook over goed opgeleide professionals die het serviceniveau van Brink’s hoog kunnen houden. Dat kan volgens mij alleen als we aandacht schenken aan onze mensen en ze de juiste opleidingen en inwerkprogramma’s bieden. Zo zorgen we er samen voor dat we klaar zijn voor de toekomst.”