Skip to Content

'Met Paystation lopen we voorop in horecaland'

Op Center Parcs kunnen gasten nog steeds contant afrekenen, omdat de veelal buitenlandse gasten hier voorkeur aan geven. Daarom besloot Albron om voor alle contante betalingen Paystations te plaatsen.

albron

Directeur Business control Jörgen van Wijk: ‘Het gaat om 75 apparaten in Nederland en 17 in België, verdeeld over in totaal tien parken. Een forse, maar bewuste investering die zich snel genoeg terugverdient.

Grote cashvolumes 
Op de parken wordt zo’n 15 procent cash betaald. Vooral door onze Duitse en Franse gasten. Met onze jaaromzet gaat dit toch om grote volumes. Sinds 2010 stonden op alle parken grote slimme kluizen van Brink’s. Dat heeft jaren prima gewerkt, maar er zat nog best veel handling aan vast en de apparaten werden ouder. Dat ging ten koste van de operatie. Toen kwam Paystation ter sprake, als veelbelovend veilig alternatief. 

Key features

  • Veiligheid: veiliger dan dit kan gewoon niet 
  • Efficiency: geen storingen en kasverschillen, minder mensen nodig 
  • Hygiëne: extra belangrijk omdat we met eten werken 
  • Fraudepreventie: geen verplaatsingen meer met geld 
  • Controle: inzicht welke omzet waar vandaan komt’ 

Paystation, de veiligste oplossing

In elke horecagelegenheid en supermarkt van Center Parcs staat nu minstens één Paystation. De gast voert het brief- of muntgeld zelf in en wisselgeld komt eruit. Niemand kan meer bij het geld, ook onze medewerkers niet.

De operaties moeten blijven draaien

Ik ben super blij dat we voor Paystation hebben gekozen. Het allerbeste is: medewerkers hoeven niet meer met een beurs vol cash over het park te lopen. Dat vermindert de risico’s op diefstal en verlies aanzienlijk. We hebben er geen omkijken naar: Brink’s krijgt de melding dat Paystation vol zit en komt het apparaat legen. Over storingen hoor ik weinig meer. Bij ons is het vaak topdrukte en dan is het van groot belang dat de operatie kan doordraaien. De gast mag er geen last van hebben.

Makkelijk in gebruik

Het was een flink project om dit zo grootschalig aan te pakken. Onze medewerkers moesten er even aan wennen. Maar het apparaat is makkelijk in gebruik. Kinderen vinden het vaak ook wel leuk om er geld in te doen. We merken verschillende positieve veranderingen sinds de apparaten er staan en alles functioneert. Meer veiligheid, minder kosten en bovendien is het wel zo hygiënisch als er niemand meer aan het geld komt. Dus ik kan gerust zeggen, vanuit bedrijfsmatig oogpunt is Paystation op dit moment de beste oplossing voor onze cashbetalingen.