Overname leidt tot optimalisering van ons transportnetwerk
Brink’s neemt de Nederlandse tak van ZIEMANN over van het Duitse moederbedrijf ZIEMANN SICHERHEIT Holding GmbH. De overname leidt tot meer logistieke efficiëntie en synergievoordelen voor Brink’s, en sluit naadloos aan op onze groeistrategie en de geplande uitrol van slimme cashoplossingen voor ondernemers. De dienstverlening van ZIEMANN Nederland wordt zonder onderbrekingen voortgezet onder aansturing van Brink’s, en de 40 medewerkers van ZIEMANN Nederland worden op termijn onderdeel van onze organisatie waar ruim 1.100 mensen werkzaam zijn.
Bas Rodenberg, Algemeen Directeur Brink’s Nederland
Waarom neemt Brink’s ZIEMANN Nederland over?
Onze industrie in Nederland is uitdagend: om kwalitatief hoogwaardig en duurzaam te kunnen opereren is een rendabel operationeel netwerk essentieel. Brink's opereert al jaren succesvol in deze markt en met de overname kunnen wij ons logistieke netwerk verder optimaliseren, waardoor we onze klanten nog beter kunnen bedienen. Bovendien sluit deze stap aan bij onze groeistrategie, waarin we inzetten op het uitrollen van slimme cashoplossingen. Dit draagt bij aan onze doelstelling om contant geld betaalbaar en bereikbaar te houden voor zowel bedrijven als consumenten.
Voor ZIEMANN Nederland is de overname een logische stap. De verkoop van de Nederlandse tak van het bedrijf past in de nieuwe strategie om alleen in Duitsland in-house operationele diensten aan te bieden. Servicemanagement en verwerking in de buurlanden blijven deel uitmaken van het portfolio van de ZIEMANN GROUP. Daarnaast stelt de overname ZIEMANN Nederland in staat om de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen in de huidige uitdagende markt, waar ook de regelgeving steeds complexer wordt. Het bedrijf is ervan overtuigd dat haar Nederlandse klanten en medewerkers bij een professionele partij als Brink’s in goede handen zijn.
Wat betekent dit voor onze klanten en klanten van ZIEMANN?
In de eerste fase na de overname focust Brink's zich op continuering van de dienstverlening zoals ZIEMANN haar klanten levert. Op termijn worden de activiteiten en dienstverlening zonder onderbreking volledig geïntegreerd in die van Brink’s. “Vooralsnog is het motto ‘business as usual”, vertelt Bas Rodenberg. “Ook voor de dagelijkse operatie en het daarbij horende geldtransport en cashmanagement voor retailers zijn er geen consequenties. We gaan het integratieproces met de grootst mogelijke zorg vormgeven en uitvoeren.”
“Met de overname kan Brink’s het logistieke netwerk verder optimaliseren waardoor we onze klanten nog beter kunnen bedienen” Martijn Wiersma, Marketing & Sales Director Brink’s Nederland.